Fékpedál lassan benyomható

Amikor lent fog a fékpedál, illetve a fékpedál lassan becsúszik, akkor sokan arra gyanakszanak, hogy levegő kerülhetett a fékrendszerbe. Ez gyakran a fékrendszer megbontása, a fékmunkahengerek vagy ABS kocka cseréje után történik meg, aminek megoldása az, hogy légteleníteni kell a fékrendszert. A fékpedál lent fog, mégsem levegős a fékrendszer A szokásosnál puhább fékpedál tényleg utal […]

ABS fék légtelenítés sorrendje

Az ABS (Anti-lock Braking System) rendszer egy speciális fékrendszer, amelynek célja a kerekek blokkolásának megakadályozása vészfékezéskor. Az ABS rendszerben is légtelenítésre lehet szükség, ha levegő kerül a rendszerbe. Természetesen nem csak a levegős fékrendszer okozhatja, ha beesik a fékpedál, lent fog a fékpedál vagy a fékpedál lassan becsúszik. Kizárni azonban nem árt a dolgot, hiszen […]

Fék légtelenítés

Idővel, vagy a fékbetétek cseréje után levegő kerülhet a fékrendszerbe, ami negatívan befolyásolja a fékhatást. Persze nem csak a levegős fékrendszer okozhat ilyen problémát, hanem az ABS kocka hiba is, ha azt tapasztalod, hogy beesik a fékpedál, lent fog a fékpedál vagy a fékpedál lassan becsúszik. Cikkünkben most ismertetjük, hogyan végezhető el a fékrendszer légtelenítése. […]

ABS kocka javítás házilag

Az ABS kocka egy elektronikus alkatrész, a blokkolásgátló nyomásszabályzó modulja. A motortérben található, így magas hőhatásnak és rázkódásnak van kitéve. Ha meghibásodik, annak egy idő után ez is lehet az oka, de legtöbbször a hanyagság vagy típushiba vezet a hibajelenségek megjelenéséhez. Ha arra vagy kíváncsi, hogy az ABS kocka javítás házilag megoldható -e, akkor cikkünk […]

A főfékhenger hiba jelei

Egy autó akkor teljesít igazán jól, ha a kívánságunknak megfelelő tempóban gyorsul és meg is tud állni igen gyorsan. Az autónk magabiztos irányíthatóságával nem csak a vezetési élményünk nő, hanem a biztonságunk is sokszorosára fokozódik. Amikor meg kell ugrani egy előzés alkalmával, vagy hirtelen beletaposunk a fékbe, nagyon nem mindegy, hogy az autónk hogy reagál. […]

Fékolaj, vagy fékfolyadék?

A szintetikus fékfolyadékot a hidraulikus fékberendezésekben használják. A fékfolyadék közvetíti a főfékhengerben előállított nyomást a féknyergek és a fékmunkahengerek felé. A fékolaj vagy fékfolyadék kifejezések használata keveredik a köznyelvben, pedig a kettő között van különbség. A fékolaj kifejezés nem helyes, mert ez a mai modern világban már nem olaj. A különbségből adódik, hogy a fékfolyadék […]

Az ABS kocka működése

A blokkolásgátló, avagy ABS egy olyan alapvető biztonsági felszereltsége az autóknak, ami napjainkban egyáltalán nem számít ritkaságnak. Ennek a rendszernek az alkatrésze a nyomásszabályzó modul, ami egy hidraulikatömb, hétköznapi nevén ABS kocka. Működésének megértése sokat segít a hibajelenségek felismerésénél és az alkatrész megóvásánál is. Elektronikus alkatrészről van szó, ami a gépkocsi motorterében helyezkedik el. Nyilván […]

ABS kocka légtelenítés szakszerűen

Az ABS rendszerek hidraulika tömbjének légtelenítése elengedhetetlen, viszont nem mindig a hagyományos módon kell elvégezni. Először is tisztázzuk, hogy az ABS kocka meghibásodása az itthon gyártott Suzuki típusoknál sajnos visszatérő típushiba. A tisztítás ilyenkor már nem segít. A dolog nagyon bosszantó, mert az új alkatrész elképesztően drága az autó értékéhez képest, a bontott cseredarab pedig […]

Mennyi fékolaj kell egy autóba?

Amikor ABS kocka hiba lép fel, akkor a legtöbbször kiderül, hogy elmaradt a fékolaj csere és az autó tulajdonos igazából azt sem tudja, hogy mikor és mennyi fékolaj kell egy autóba. Amellett, hogy szakszerűen elvégezzük az alkatrészcserét és tökéletes cseredarabbal helyettesítjük a hibás ABS kockát, a tanácsadásra is sor kerül. Minden alkalommal elmondjuk, hogy a […]

Az ABS kocka hiba jelei

Az ABS kocka hiba jelei a blokkolásgátló, vagyis (Anti-lock Braking System) nyomásszabályzó moduljának meghibásodását mutatják. Az ABS kocka hiba tünetei jól felismerhetőek, ha tisztában vagyunk a hibajelenség hátterével és összefüggéseivel. Nagyon fontos, hogy mielőbb megoldjuk a problémát, mert ebben a helyzetben a fékhatás késleltetett és nem 100%-os. Ahhoz, hogy a korábban megszokott fékhatást érzékelhessük, egészen […]