autószerelő

Amikor lent fog a fékpedál, illetve a fékpedál lassan becsúszik, akkor sokan arra gyanakszanak, hogy levegő kerülhetett a fékrendszerbe. Ez gyakran a fékrendszer megbontása, a fékmunkahengerek vagy ABS kocka cseréje után történik meg, aminek megoldása az, hogy légteleníteni kell a fékrendszert.

A fékpedál lent fog, mégsem levegős a fékrendszer

A szokásosnál puhább fékpedál tényleg utal arra, hogy levegős lehet a fékrendszer, ezért az első dolog, amit ilyen esetben tehetünk, az a fék légtelenítése.

A fékfolyadék szintjének ellenőrzése után természetesen pótolni kell az esetlegesen hiányzó fékfolyadékot, majd ezt követően hozzá kell készülni a fékrendszer manuális légtelenítéséhez.

Jó tudni, hogyha a fékpedál lassan benyomható, járó motornál beesik a fékpedál, a fékpedál lassan becsúszik, vagy csak egyszerűen a fékpedál lent fog, azt három dolog okozhatja:

  • Főfékhenger hiba
  • ABS kocka hiba
  • Levegős fékrendszer

Térjünk vissza a légtelenítésre. A légtelenítő csőcsavar megnyitásával kiengedhetjük a levegőt a rendszerből a fék folyamatos pumpálásával. Ehhez természetesen óvatosan ki kell engedni a munkahengeren található csavart. Találkozni fogunk a csőben a fékfolyadékkal, illetve levegős rendszer esetén szörtyögést hallunk majd. Szabaduljunk meg tehát a légbuborékoktól, tűnjön el mind. Jussunk el néhány centi fékfolyadék magasságig, itt már nyugodtan elzárhatjuk. Folytassuk a maradék három kerékkel!

Nem lehet légteleníteni a féket? Akkor valószínűleg meghibásodott az ABS kocka. De még van a pakliban egy hibalehetőség, azt is ki kell zárnunk, hogy biztosak legyünk abban, megtaláltuk a hibajelenségek okozóját.

Beesik a fékpedál, mi lehet még a hiba?

A főfékhenger hiba tünetei részben különböznek az ABS kocka meghibásodásától, még ha a fékhatás csökkenése és a fékpedál viselkedése azonosságot is mutat. A megkülönböztetésre egy kitűnő módszert ajánlunk.

Kezdjük el pumpálni a féket! Ha egyszer csúszik be és felpumpálható, akkor az ABS kocka a ludas, ha többszöri lenyomás után is beesik, az bizony főfékhenger hiba. Elég sokszor összekeverik, mi lehet a valódi hiba, de ezzel a trükkel garantáltan megkülönböztethetjük őket egymástól.

Professzionális ABS kocka javítás azonnal – ABS kocka javítás házilag > kattints az alábbi gombra!

Az egész országban azonnal cseredarab készletről, sokféle típus, ami a listánkban nem szerepel, azt is javítjuk! A hibás darabot GLS futárral felvesszük, javítjuk, visszaküldjük, de természetesen cseredarabot is viszünk, ha kéred, a hibás darabtól megszabadítunk.

A Rewo-Pro szervizét felkeresve te is megtapasztalhatod a magas szintű szaktudást és a jó szervezettséget. ABS javításra szakosodott profi műhelyt találsz Gárdonyban és Budapesten is. Emellett itt találod a legjobb ABS kocka ár/érték arányt. Az ABS kocka javítás nem játék, magas szaktudást és tapasztalatot igénylő feladat.

A Rewo- Pro gépészmérnökei és elektromérnökei az ATE Continentalnál szereztek gyakorlatot és ők felügyelik a munkálatokat. Az 1 év helyett 5 év garanciával távozhatsz egy finom kávé után és el sem hiszed, mindez milyen gyorsan megvan. Hétvégén is hívható telefonszámmal és azonnali segítségnyújtással mindez nagyon könnyen elérhető. Az autódban ATE fékfolyadékkal töltjük fel, így nyugodt szívvel ültetheted családodat autóba a nyaralás előtt.