főfékhenger hiba

Egy autó akkor teljesít igazán jól, ha a kívánságunknak megfelelő tempóban gyorsul és meg is tud állni igen gyorsan. Az autónk magabiztos irányíthatóságával nem csak a vezetési élményünk nő, hanem a biztonságunk is sokszorosára fokozódik. Amikor meg kell ugrani egy előzés alkalmával, vagy hirtelen beletaposunk a fékbe, nagyon nem mindegy, hogy az autónk hogy reagál.

A hibajelenségeket a legkönnyebb akkor észrevenni, ha már egy jó ideje mellettünk van négykerekű barátunk és kiismertük minden rezdülését. Ilyenkor még az is feltűnik, amit a szerelő sem hall meg. Viszont egy használt autó új tulajdonosaként nehezebben tűnik fel, ha a működésben valami megváltozik. Ebben a cikkben a fékrendszer egyik hibajelenségét járjuk körbe. Talán segíthetünk a hatékony felismerésben és a helyes szervizelésben.

A főfékhenger feladata, hogy fékezés erejét hidraulikus nyomássá alakítsa, ezzel biztosítsa a fékhatást. A főfékhenger a fékrendszer központi eleme, két egymás mögött lévő dugattyúval felszerelt tolórúd mozog benne a fékpedál lenyomásakor, ami nyomást gyakorol a fékfolyadékra. Az optimális fékhatás a fékfolyadék összenyomhatatlanságából adódik, ezért csak úgy teljesülhet, ha a folyadék hiánytalan és a rendszerbe nem kerül levegő, ami pedig összenyomható.

Az ABS fékrendszerek esetében a hidraulikus modulátor egységben és az ABS mágnesszelepekben sem lehet levegő.

Fékezéskor lenyomjuk a fékpedált, ezáltal a vákuum rúd megnyomja a dugattyút, a hengerben a lyukak bezáródnak, a nyomás nő. A fékpedál felengedésekor a nyomás csökken, a pedáldugattyú visszatér az eredeti helyzetébe. A rendszer maximálisan megbízható egy hirtelen fékezés alkalmával is, kivéve, ha szivárgás lép fel. Ekkor tapasztalhatjuk a folyadékszint csökkenését.

A főkfékhenger hiba jelei között van a belső és külső szivárgás és a szelepprobléma is. Ha a főfékhenger hátsó furatából látjuk a folyadékot szivárogni, az általában tömítés hibára utal. Okozhatja viszont a fékfolyadék csökkenést a tolórúd elmozdulása és a bemeneti tömítések hibája is.

Amikor azt tapasztalhatjuk, hogy a fékpedál lassan süllyed, mert dugattyúk nem tartják a nyomást, akkor nagy eséllyel a dugattyúk és a furat használódott el. Megdöbbentő lehet, ha fékezéskor a fékpedál a padlóra esik. Ebben az esetben is a dugattyúk vallottak kudarcot, nem tudták a szükséges nyomást létrehozni.

A főfékhenger hiba jele lehet, ha a fékpedál túl alacsonyan kezd el fogni. Szinte már a padlón. Más esetben úgy érzékeljük, hogy a pedál túl puha. Ennek oka valószínűleg az, hogy levegő halmozódott fel a rendszerben. Ebben az esetben a levegő hatalmas mennyiségű hőt termel a kompresszió során és fennáll a túlmelegedés veszélye. A legjobb, ha a légtelenítő szelep kicsavarásával és a fékpedál lenyomásával szabaduljunk meg a buborékoktól. A szelep záródása után a hiányzó fékfolyadékot természetesen pótolni kell. A jelenség ismételt visszatérése a vákuumfokozó szelep hibájára utal.

Ezek a meghibásodások sok esetben hirtelen jelentkeznek és akár súlyos balesetet is okozhatnak. Éppen ezért egy-egy apró jelnél a fékbetéteket és a féknyerget is ellenőrizni, az elhasználódott főfékhengert cserélni kell. Ha az ABS lámpa indításkor igaz felvillan, de egyből el is alszik, akkor a hidraulika egység, fékrendszer hibájára kell gyanakodni.

Hasonló jellegű hibát okoz az ABS kocka meghibásodás, nézd meg ezt is:

Professzionális ABS kocka javítás azonnal – ABS kocka javítás házilag > kattints az alábbi gombra!

Az egész országban azonnal cseredarab készletről, sokféle típus, ami a listánkban nem szerepel, azt is javítjuk! A hibás darabot GLS futárral felvesszük, javítjuk, visszaküldjük, de természetesen cseredarabot is viszünk, ha kéred, a hibás darabtól megszabadítunk.

A Rewo-Pro szervizét felkeresve te is megtapasztalhatod a magas szintű szaktudást és a jó szervezettséget. ABS javításra szakosodott profi műhelyt találsz Gárdonyban és Budapesten is. Emellett itt találod a legjobb ABS kocka ár/érték arányt. Az ABS kocka javítás nem játék, magas szaktudást és tapasztalatot igénylő feladat.

A Rewo- Pro gépészmérnökei és elektromérnökei az ATE Continentalnál szereztek gyakorlatot és ők felügyelik a munkálatokat. Az 1 év helyett 5 év garanciával távozhatsz egy finom kávé után és el sem hiszed, mindez milyen gyorsan megvan. Hétvégén is hívható telefonszámmal és azonnali segítségnyújtással mindez nagyon könnyen elérhető. Az autódban ATE fékfolyadékkal töltjük fel, így elégedetten indulhatsz útnak.